خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) نوستالژی پس و پیش(تصویر و تصور در آثار«ووجش پرازموفسکی» صالح تسبیحی (به تصویر صفحه مراجعه شود) نوستالژی پس و پیش،روایت خاطرات نیامده است.
اتفاق رخ نمودنش در پس ،خاطره،شدنش در پیش.
زبان شخصی و ترکیببندیهای خاص وی باعث شده است تا گالریهای زیادی در سطح اروپا و آمریکا کارهای او را به نمایش بگذارند.
کارهای"پرازموفسکی"را میتوان جزو (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) برجستهترین آثاری طبقهبندی نمود که از نمادهای موجود که چهبسا کهنه و نخنما شدهاند(همچون صلیب)تعریفی نوین از دریچهای متفاوت ارائه میدهند.
دو مجموعه از او به شکل کتاب درآمده است.
مجموعه عکسی تحت عنوان Okladka که توسط ناشری لهستانی به طبع رسیده و Czama-Bialo که توسط موزهی هنرهای مدرن لهستان چاپ شده.
هرچند نوستالژی وجه مشترک آثار اوست اما آنچه رویکرد اصلی "پرازموفسکی"محسوب میشود، مجسمهها،عکسهای آشنا و نمادهای مذهبی چون صلیب،بهطور مجزا روایتهای شخصی او را تشکیل میدهند."