خلاصه ماشینی:
"از سوی دیگری برویم،چرا ظرفیتیابی و توان تازهی عناصر تجسمی را همان کارکردهای جدید موضوع می دانیم؟و در آخر چرا شکل آثار،سویهی هنری آنها به حساب میآید؟ مهمترین پیشینه نظری که در سدهی بیستم،فهم تازهای از برتری شکل به محتوا را پیش کشید و دامنهی مباحث جذابش در شکلگیری هنر انتزاعی نقش کلیدی داشت«آثار گروهی از پژوهشگران و نظریهپردازان ادبی روسی است که در دهههای 0191 و به ویژه 0291 در روسیه(و اتحاد شوروی)به فعالیت فکری خود ادامه میدادند و سرانجام کارشان به دلیل سانسور استالینی متوقف شد.
این مهم،یعنی توجه به الگوها و کارکردهای نشانههای زبانی در قلمرو پژوهشهای زبان شناسان،وقتی برای نظریهپردازان هنرهای تجسمی و تجربههای فرازبانی،یک اصل بنیادین به حساب میآید که به دستاوردهای انتقادی ژاک دریدا درباره تعریف«زبان»بازگردیم.
بر خلاف تعریفی که ساختارگرایان از«زبان»به عنوان دایرهای از نشانهها،گفتاری و نوشتاری ،به دور از نشانههای تصویری،ارائه کرده بودند،دریدا نشان داد،هرنوع تعریفی از نشانه تعریفی از زبان است،به بیان دیگر«زبان»محدودهای است که تمام نشانههای دیداری در آن نیز جای میگیرند،به این اعتبار راه تحلیل نشانههای تصویری از دلنشانههای زبانی میگذرد و تمام تجربههای فرازبانی در اینجا هنرهای تجسمی جز نشانههای زبانی به حساب میآیند.
آنجا که فرم را کیفیت ساختاری(صوری)موجود در حجمها میدانند و«فرم و فضا»،«فرم و عملکرد»از مفاهیم بنیادینی است در این رشته که از ریشهها به جریان سازنده و پویای مدرسهی هنرهای کاربردی باهاوس بازمیگردد که خود وامدار نظریهی زیباییشناخی فرمالیستهاست و نمونهی مثالزدنی دیگر،فهم تازهی ما از مناسبت نماها در هنر سینماست،که موجب تحولی شگرفت در هنر تدیون گشت."