خلاصه ماشینی:
"و سنتگرایی یا به عبارتی تاکید بر سنت در نقاشی که در سالهای 06 رواج مییابد از یک سو برای نیل به«هویت یابی»و از سوی دیگر به واسطه مخالفت با غرب زدگی است،و مدرنیسم را نیز نوعی غرب زدگی میدانستند.
نه منتقد آگاه و دلسوز درکنارمان بود و نه ارزشگذاری اجتماعی در کار و نه مردم به این نوع کارها روی خوش نشان میدادند»3،چگونه میتوان نسبت به تلاش آنها چشم فروبست و در عوض آنها را محکوم نمود؟!شاید اگر قدری منصفانهتر به گذشتهی نقاشی معاصر ایران نگاهی بیندازیم،خواهیم دید که نقاشی ما تاکنون چه راه سختی را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده است.
نقاشی برخلاف شعر انقلابی و متحول مشروطیت که تبدیل به صدای انقلاب شده بود،در آن هنگامه سر در لاک خود فروبرده بود و انگار نه انگار که مشروطهای روی داده است،در سالهای آغازین انقلاب اسلامی و متعاقب آن در طول جنگ تحمیلی،و سالهای پس از آن آشکارا بازتابی از شرایط و اوضاع اجتماعی ایران است."