خلاصه ماشینی:
"از این بابت همینکه خاکستر پنهان و رو به زوال نگاه جمعی عکاسی ایران به شعلهای تماشایی بدل گشته خود چیزی است که هرچه باشد بهتر از هیچ است.
یکی این که پس از سالها حضور نامشروع نسل تصاویر دیجیتالی و کامپیوتری از یک سو و مقاومت(به هر دلیل)بخشی از جامعهی عکاسی ایران از سوی دیگر،سرانجام موجودیت اینگونه تصاویر نیز به رسمیت شناخته شد و بخش عمدهای از آثار نمایشگاه را به خود اختصاص داد.
با این همه،حتما میتوان امیداور بود که این دو گونهی تولید عکس با همه تعاریفش سرانجام به جایگاهی همخوان با بافت فرهنگی کنونیمان برسد و به آن همزیستی سازندهای دست یابد که سالهاست موجب توسعهی مفاهیم عکاسی در کشورهای صاحب عکس شده است!این که هرگونهی عکاسی،بنیادها،هنرمندان،حمایتکنندگان و خواهان خود را بیابد تا عرصه اینگونه از روی ناچاری و بیگناهی بر همگان تنگ نگردد.
بله،اما در شرایط و بستر فرهنگیای که همهی واژهها و مفاهیم اینچنین بیگناه سر به سوی (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) خود دارند،دچار سوتفاهم،بدفهمی،تفسیر به رای و سواستفاده گشتهاند آیا رعایت جامع مشمولتری را نسبت به واژهی چند منظوره خلاقیت در نظر دارید که بتواند اینچنین در برگیرندهی همه چیز و از آن روی هیچ چیز باشد.
بیهیچ تردیدی در آینهی بیگناه این نمایشگاه میتوان نمای تمام رخ خود را دید چرا که باور دارم در هر قضاوت کردنی چیزی از قضاوت شدن هست2 البته آثار خلاقانهی عکاسان امروز هزار بار بر ابداعات من درآوردی دو سالانههای بین المللی پیشین شرف دارد."