خلاصه ماشینی:
"تصاویری از دستشویی،حمام،آشپزخانه و بیشتر از همه اطاق خوابها،به دلیل بافت اشیا و نور طبیعی موجود در تصاویر جلای خاصی به چوبها و کاشیها داده است،اما با این حال منازل طبقه متوسط که توسط روف عکاسی شدهاند همانند بنبستهای تصویری میباشند.
روف در این مجموعه برخلاف گذشته از تمایلات شخصی خود برای تعبیر تاریخ و معماری گذشته دست برداشته و برای اولین بار به موضوعاتی در زمان حال پرداخته است.
مجموعهای به غایت زیبا،به خصوص برای دوستداران تماشای ستارهها در رصد خانه(مجموعهای با ابعاد بزرگ و شگفتآور مانند دیگر مجموعهها) در سال 9991 جولیان هین Julian Heynen عکاسی از دو ساختمان Krefelds haus و Haus Esters برای نمایشگاه اختتامیهی بازسازی این دو ساختمان به روف پیشنهاد کرد.
توماس روف با مجموعه (Nudes) ،با انگشتنما کردن ابتذال آنها شگفت زده نشده و ادعایی در زمینه کشف این عکسها به عنوان درکی جدید از بدن انسان ندارد،بلکه روف به عنوان ناظری خبره و دقیق به انتظار انعکاس این مجموعه در هنر و زندگی امروزی مینشیند؛برخلاف یک برداشت سنتی که عکاسی Nudes ، عکاسی مولف به حساب نمیآید و حتی میتوانیم جرات کنیم و بگوییم که آنها واقعا عکاسی نیست.
به هر صورت روف یکی از اولین عکاسان معروف است که به شکلی مستقیم این موضوع را سوژه کار خود قرار داده و با ایجاد توازنی میان عکاسی و نقاشی،به زیبایی صریح دست پیدا کرده است و به راستی (Nudes) یک موفقیت زیباشناختی در عکاسی معاصر است.
در زیر این قطعات شماره شناسایی آنها با مرکب نوشته شده است که روف با اضافه کردن تغییرات جزیی دیجیتالی آنها،این عکسهای بینام را به نام خود ثبت کرده است."