خلاصه ماشینی:
"نقاشی شهزیا سکندر عرصهء تازه برای مینیاتورها بهنام کامرانی (به تصویر صفحه مراجعه شود) تابهحال پژوهشی کامل در گشودن بحث نقاشیهای مینیاتور در قرن بیستم صورت نگرفته است.
این کار برای وادار نمودن دانشآموزان هندی برای جستجو در هنر هند بود.
او از مواد سنتی برای مجسم کردن یک طبیعت مفهومی استفاده میکند که از آمیزههای تاریخی هند و سمبولهای مذهبی و روایتها و شکلهای بنیادی ایرانی و اسلامی تشکیل میشود.
وی به وسیلهی فرشتگان و حوریان هندو احاطه شده و یکی از آنها با انگشت به دهان خویش اشاره میکند که این یک نماد و سنتی از متعجب بودن در نگارگریهای ایرانی است.
آموزشهای سکندر بهطور دقیقی شیوههای ساخت مینیاتور،کار با کاغذهای سنتی و خلق قلممو از موی حیوانات و مخلوط کردن رنگهای گیاهی برای رنگآمیزی را در برمیگیرد و اکنون او هنرمندی است که این شیوه سنتی شرقی را دوباره معرفی کرده و کارهای تازهای با این وسایل میآفریند."