خلاصه ماشینی:
"در این زمان بسیاری از هنرمندان ژاپنی به غرب سفر کردند یا در ژاپن تحت تعلیم استادان غربی قرار گرفتند، و به آزمایشگری در شاخههای مختلف هنر پیشرو و مدرن پرداختند.
به دنبال تقریبا دودهه جنگ و ناآرامی و سرکوب،نسل جدیدی از هنرمندان ژاپنی به صحنه آمدند که فعالیتهای خلاق آنان چنان جهان هنر را تحت تاثیر قرار داد که اکنون ژاپن به یکی از مهمترین قطبهای تولید هنر معاصر تبدیل شده است.
گروه سیاسی فعال و انقلابی«نسل پس از هیروشیما»به خاطرات کودکی خود در زمان جنگ برگشتند و نیز درونمایه های ملی رنج و مرگ را که در بخشهای سیاه فرهنگ عامیانه و افسانههای ژاپنی وجود دارد،زنده کردند و هنری را پدید آوردند که به«هنر عقدهای3»شهرت یافت.
یاناگی یوکینوری9در چیدمان خود با عنوان فروغ هینومارو(آماتراسو و هنیوا)(تصویر 1) نمادهای قدرت امپراطوری از چند دوره تاریخی را به کار گرفته است تا به بسیاری از این مفاهیم اشاره کند.
همچنین تسویوشی ازاوا91 در چیدمانی رقتانگیز که حاوی شماری از نمادهای ژاپن است،به زندگی ژاپنیهای بدبختی اشاره دارد که در اتاقکهای مجموعهای کانالمانندی زندگی میکنند که در آنها تنها موجود (به تصویر صفحه مراجعه شود) زنده تلویزیون است.
از سوی دیگر،موریمورا به این واقعیت اشاره میکند که اطراف ما(منظور در غرب و نیز در ژاپن)پر است از تصویر افراد زیبا و ستودنی،تبلیغات،نشریات،تلویزیون و دیگر رسانهها همواره افرادی را به ما نشان میدهند که بدنهایی زیبا و فریبنده دارند و این میل شدید را در ما برمیانگیزند که مثل آنها باشیم."