خلاصه ماشینی:
"همچنین بهیاد میآورم به همراه پدر و مادرم به انستیتو هنر دیترویت رفته بودم و بهکار نقاشی شده بر روی دیوار توسط«دیگو ریورا»که کارگران و ماشینها را در کارخانه فورد در«دیربورن»به تصویر کشیده بود نگاه کردم.
41 روز بعد در شب سال نو 1591 در ترنی به سمت توکیو رفتم،وظیفه من تهیه عکس و همچنین کاریکاتور هفتگی برای روزنامه نیروی هوایی بود و من شخصیت آن را ẓWrightẒ نام نهادم چرا که من اسسم را(لاوری)بهصورت عمودی از بالا به پایین و به شیوه خط سنتی شرقی مینوشتم و امضا میکردم.
«ایسامونو گوچی»عمری را بین خط معماری و مجسهسازی گذراند اغلب کارهای وی نمونههایی از حرکت میان معماری و مجسمهسازی هستند که این حرکت در کار عظیم وی در خصوص ساختن مجسمهی جزیرهای در هوکایدو(پروژه پارک عظیمی که هنگام مرگ بر روی آن کار میکرد)به اوج خود رسید."