خلاصه ماشینی:
"شیوهی قلمگیری استادانهای این اثر به شیوهی قلمگیریهای رضا عباسی و شاگردانش نزدیک است و به رسم آن روز به رنگهای محدود آبی لاجوردی(در نقش دستار سر و شال کمر)،قرمز(در نقوش دستار سر و شال کمر و پیراهن و نوار دگمههای لباس)،صورتی(در بالش و رنگ پا و اشارههایی در صورت و زیر ابر)،سبز و سبز زرد در آستینهای پیراهن،کاسه،دگمهها،جام و کلاه بالای دستار)و سفید(در نقوش بالای پیراهن و انتهای روبان دگمهها و دستار)دیده میشود.
وسایل خطاطی و کتابت جلوی او روی زمین دیده میشود سایهپردازی در این اثر ملایمتر از پیرمرد است و مثل آن باپرداز این کار به انجام رسیده است.
نقاشی آخر این مجموعه که به وسیلهی خط صخرهها انگار در کادری دیده میشود مردی متفکر و برهنه و پرقدرت (شاید هرکول)است و به تمامی تاثیر هنر اروپایی را در خود دارد توجه به آناتومی اندام،حالت چهره و سایهپردازی اندام همه این مسئله را نشان میدهد."