خلاصه ماشینی:
"ید الله درخشانی با آموزش وسیع موسیقی و نقاشی اولین جریانات هنری معاصر را در این شهر(اواخر دههی چهل خورشیدی)فراهم آورد و هرچند با مهاجرت زود هنگام ریشههای نواندیشی نیز از این شهر کوچید،اما با این حال نسلهای بعدی هنر نشان دادند سنت نقاشی سمنان جریانی است که تا به امروز ادامه دارد.
در مورد نگاه به زنان ریشه تاریخی ملتهای کهن شبیه به یکدیگر است بروید و دیوارهای پمپی را ببینید یاد در همین ایران تصاویر همیشه حول و این قضایا میگردد!هرگاه محدودیتها در هنر ایران کم میشود،ظهور فیگور به عنوان یک فرم برانگیزاننده حضور دارد.
از این نظر میشود درخشانی را از بهترین ترکیبشناسان معاصر ایران دانست؟ هر هنرمند ایرانی خواه ناخواه درگیر چنین شکل اولیهای از تصاویر تاریخی میشود اما آن متد در مورد من کارایی نداشت و کار نکرد."