خلاصه ماشینی:
"حال اگر بر این موضوع باور داشته باشیم که نقاشی کردن برای به تحرک درآوردن و بیان تصورات و تخیلات ذهنی کودکان بسیار مؤثر است و از طرفی این عمل به عنوان یکی بازیهای خلاقهی کودکان محسوب میشوند و میتوان به وسیله آن کودکان را در داشتن ذهن خلاق و تفکر واگرا همراهی کرد.
اینک میتوان این سؤال را مطرح کرد که چه ابزاری را میتوان ابزار نقاشی محسوب نمود؟ آیا هر وسیلهای که اثری بر جای بگذارد،میتواند جزو ابزار و وسایل نقاشی تلقی شود؟یا وسایل نقاشی فقط در قلم،کاغذ،مدادرنگی و یک صفحهی دو بعدی خلاصه میشود؟اگر به مفهوم نقاشی و نقاشی کردن بیاندیشیم و تعریفی از آن پیدا کنیم،به این نتیجه خواهیم رسید که هر ابزاری که بتواند تصاویر و تخیلات ذهنی ما را ثبت کند، میتواند جزو ابزار نقاشی محسوب شود.
اما رویکرد دیگری نسبت به پدیده رایانه وجود دارد که بسیاری از مربیان تعلیم و تربیت استفاده از آن را نزد کودکان و نوجوانان مسئله نگران کنندهای میبینند به این معنی که تأثیرات رایانه ممکن است جایگزین دیگر فعالیتهایی شود که ارزش تحولی بیشتری دارند."