خلاصه ماشینی:
"کولمن2 ترجمه و بازنوشت:سید مهد مقیمنژاد (به تصویر صفحه مراجعه شود) آثار مانوئل آلوارز براوو قاطعانه در پندار و عشق انسان دوستانهی او به سرزمین،و خواستها و رنجهای مردمانش ریشه دارند.
(به ویژه با توجه به اینکه تقریبا همهی آثار مهم براوو تا پایان عمر به شهر مکزیکو تعلق دارند)اما نکتهی بسیار بااهمیتتر در نگاه مکزیکی او به فرهنگ مکزیک است.
به یقین برای درک درست مطلب باید به ژرفنا و زیرساختهای این فرهنگ دقت کنیم،اما حداقلترین نتیجهی تجسمی این است که ماهیت مکزیکی عکسهای براوو به دلیل صرف استفاده از نمادها،نشانهها و نقشمایههای مکزیکی نیست.
میتوان قاطعانه از وجود تدابیر سیاسی (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمادین و آگاهانهای در آثار براوو باخبر بود اما از شعارگرایی و عوامزدگی خبری نیست.
تلاشی که به هر حال از تمایلات سورئالیستی و نمادگرایانهی هنرمند حکایت میکند و تصدیقگر این نکته است که براوو در چارهجویی خود برای همنشینی واژگان و عکسها از بسیاری از هنرمندان همعصر خود پیشروتر بود."