خلاصه ماشینی:
"ممکن است برخی فکر کنند که این مسایل فنی،تکنیکی و هنری عکاسی،دیگر حل شده و تاریخ مصرف آنها گذشته است،اما واقعا اینطور نیست.
هنگامی که به این تصاویر نگاه میکنیم درمییابیم که شیوه عکاسی و نگاه او به موضوع طبیعت بیجان با نگاه و انتظاری که ما از این موضوع داریم یکی است و چندان از ذهن خود آگاه ما به دور ینست.
اما در طبیعت بیجان این موضوع است که در خدمت عکاسی قرار دارد.
در نقاشی هم تا زمان هنر مدرن یعنی هنگامی که نقاشانی مثل مانه و پیکاسو این رویه را تغییر دادند،بسیار نامعلول است که هنرمندی در هر دو ژانر(طبیعت بیجان و پرتره)موفق باشد.
تفاوت دیگر بین طبیعت بیجان و چهره نگاری این است که بسیار سخت است تا مدل زندهای را وادار کنیم که در عکسمان دقیقا جوری قرار بگیرد که ما میخواهیم؛با حالات سر،شانهها،عضلات صورت و همهی چیزهای دیگری که بیان چهره را تشکیل میدهد،درحالیکه سیبها و گلابیها موضوع مطلقا مطیعی هستند.
ممکن است عکاسی طبیعت بیجان برای مجله مد ابداع ایروینگ پن باشد که شاید تحت تاثیر رقابت همیشگی او با همکار و دوستش الکساندر لایبرمن،مدیر هنری کانده ناس بوده باشد.
برای پن نور آرمانی، نوری بود که از سمت شمال به عکاسخانه وارد میشد و در این خصوص اظهار داشته است:«روشنی این نور چندان نافذ است که حتی اگر اشیا سادهای را به صورت اتفاقی در معرض تابش آن قرار دهیم،از درون پرتو افشانی میکند و احساس برانگیز میشود...."