خلاصه ماشینی:
"Vito Acconci,Theme Song,1973 (به تصویر صفحه مراجعه شود) برای بررسی ویدیو آرت طی دههی 07 میلادی لازم است این هنر در کنار هنرهای مفهومی این دوران بررسی شود.
گالریهای چندی نیز در این دوره مشغول نمایش آثار ویدیو آرتیستها بودند که مهمترینشان Leo Castelli بود.
یک ویدیویی هنری دیگر از اد امشویلر به نام Scapemates نیز در این لابراتوار ساخته شد که جایزهی Emmg سال 2791 را از آن خود کرد.
این اثر از 9 مانیتور تشکیل شده بود که چهار تا از آنها نوارهای از پیش ضبط شده را که(بعضا مربوط به برنامههای تلویزیونی بود)پخش میکردند.
اما یکی از امکاناتی که ویدیو آرت همراه با پیشرفت تکنیکی در دهه 0791 به آن دست یافت تکنیکهای مراقبت Techniques) (Surveillance و استفاده از تماشاگر به مثابه بخشی از اثر هنری است.
اگر منتقدان شوهای اخیر «تلویزیون-واقعیت»بر فروپاشی مرزهای میان حیطهی عمومی و خصوصی در اینگونه برنامهها تاسف میخورند ویتو آکونچی21 (متولد 0291)بیش از 03 سال پیش در آثار ویدیویی و اجراهای زندهاش حیطه خصوصی رابه باد انتقاد گرفته بود.
در این میان یک زوج هنری شروع به فعالیت کردند که بخشی مهم از تجربیات ساخت تصاویر الکترونیکی و تغییرات فریم به فریم با استفاده از امکانات ویدیویی را از دههای انجام دادند.
این تصاویر در حقیقت پیشقراول تصاویر دیجیتال هستند که امروزه در دنیای عکاسی و ویدیو به وفور به چشم میخورند هیل از 7891 تا 8891 یکی از مهمترین آثار خود را ساخت Catastrophe incidence of که ملهم از تلاشهای دختر کوچکش برای سخن گفتن و نیز رمان موریس بالنشو با عنوان Thomas the Obscure بود."