خلاصه ماشینی:
"البته ویدئو اینستالیشن نیز خود حریم مشخص و متمایزی ندارد اما به دلیل اینکه از دههی 08 با اینسو بیش از دیگر شیوههای ویدیویی اقبال عام یافته،نوعی طبقهبندی مضامین و موضوعات مورد علاقهی هنرمندان در آن امکانپذیر شده است.
و نکتهی آخر اینکه این رویکردهای مسلط اکنون مورد هجوم ژانرهای سینمایی قرار گرفتهاند چرا که شاید چالش اصلی ویدئو آرت در آیندهی نزدیک،آنگونه که مایل راش در کتاب in Art New Media به آن اشاره میکند،تعیین مرز خود با سینمای روبهرشد دیجیتال است.
بههرجهت اکنون آثار بیل ویولا،ماری لوسیر،مایکل راونر، زوج واسولکا و بسیاری دیگر پیش روی ماست و تنها صفتی که به آنها میتوان اطلاق کرد صفت شاعرانه است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) باید اضافه کرد که طبقهبندی دیگری نیز در دههی 07 انجام شده بود که سه وجه سیاسی،تصویرپرداز و مفهومی را در هنر ویدئو مشخص کرده بود که اکنون با گسترش قابلیتهای ویرایش و تصویرسازیهای دیجیتالی و نیز ماهیت عمیقا مفهومگرای هنر نو این تقسیمبندی چندان درست بهنظر نمیرسد."