خلاصه ماشینی:
"به نظر میرسد که پرویزی نیز خود با این پدیدهی گمشدگی دست به گریبان بوده که در میان نگارگران ایرانی ما به ازایی تاریخی یافته و سرگذشت غمانگیز آنان را چون خاطرهای فراموش شده از نو زنده میکند.
تکنیک Interactive Vision به کار رفته در آن به خوبی اجرا شده است اما این دوسویگی چیزی بهمعنای اثر اضافه نمیکند و به نوعی سرگرمی برای بازدیدکنندهها تبدیل شده است.
پرویزی هرچند این قطعه را نوعی آمادهسازی ذهن تماشاگر میداند که (به تصویر صفحه مراجعه شود) لحظاتی دیگر به محیط بخش ویدئویی نزدیک میشود،اما این «آیین ورود»هم به نظر نگارنده،باز ویژگیهایی محیطی و بصری منسجمتر و پرداختشدهتر میطلبید.
اما در این نمایشگاه پرویزی ثابت کرد که متحرکسازی به شیوهی پرزحمت پیپر3،سل انیمیشن4و شاید اصولا شیوهی فول انیمیشن5به ذات و درونهی نگارگری بسیار نزدیکتر است تا شیوههای انیمیشن محدود6."