خلاصه ماشینی:
"اما بعد از دیدن تصاویر جالب مجموعهی اد روچا (Ed Roscha) که در 0691 گرفته شده بود،نیوتوپوگرافرها نیز در تصاویر خود نوعی نگاه سرد را ارائه دادند که نهایتا منجر به این میشد که عکاسی از یک صحنه آن صحنه را ارزشمند سازد.
این زیباییشناسی بسیار ساده یعنی«مهم شدن شیوهی نگاه کردن»برای سالهای زیادی تبدیل به شیوهی اصلی نگاه کردن در آمریکا شد.
فلسفهی موجود در پس این شیوهی عکاسی ریشه در این اعتقاد هنرمند نخبهگرا داشت که معتقد بود عمل نگاه (به تصویر صفحه مراجعه شود) Stephen shore,untitled 1972 (به تصویر صفحه مراجعه شود) Stephen shore,untitled 1972 (به تصویر صفحه مراجعه شود) Stephen shore,untitled 1972 (به تصویر صفحه مراجعه شود) Stephen shore,Church and second street,easton,pennsylvania 1972 کردن با ارزشتر از آنچه که دیده میشود است.
مثلا زمانی که رابرت فرانک Frank) (Robert در آمریکا از اتوبانها عکاسی میکرد،سوار ماشین شدن و مسافت زیادی را رانندگی کردن کاری سرگرمکننده و غیرمتعارف نیویورکی بودند میتوانستند سوار فولکسهای خود شوند و به سمت غرب برانند."