خلاصه ماشینی:
"ذهنیتهای کودکانه و سادهلوحانه را از آنها دور میکند و اگر جهتگیری معلم حرفه و فن در این مورد صحیح و دقیق باشد، رشد اجتماعی قابل ملاحظهای برای نوجوانان خواهد داشت.
برای ایجاد نظم بهتر،دانشآموزان را به گروههای کوچک چند نفری تقسیم میکند و برای هر گروه یک نفر از خودشان را مسئول قرار میدهد تا هم نظم دانشآموزان در بازدید حفظ شود و هم تهیهء گزارش گروهی به سادگی ممکن باشد.
در دسترس نبودن و محدودیت فضا و مکانهای مفید جهت بازدید،عدم موافقت مراکز مختلف برای دادن وقت بازدید،گران بودن وسیلهء رفتوآمد،عدم همکاری مدرسه با معلم حرفه و فن از جهت در اختیار گذاشتن وقت برای بازدید و...
در مورد جلب همکاری مدیر مدرسه و سایر معلمین از جهت در اختیار گذاشتن ساعات درسی غیر از حرفه و فن،لازم است هدفها و نتایج بازدید و اثر آن در سایر دروس و نتیجهء آن در دیدگاههای دانشآموزان در شورای معلمین مدرسه از طرف معلم حرفه و فن مطرح شود."