خلاصه ماشینی:
"دقت و توجه معلم به آنچه که بچهها میخوانند،خود موجب افزایش توجه دانشآموزان دیگر میشود.
روش دیگر جلب توجه، نوشتن یک عبارت از هر نوشته روی تخته سیاه است و نظرخواهی کردن از بچهها مبنی بر اینکه:«این جمله را اگر به چه صورت دیگر بنویسیم،بهتر است؟» بعد میتوانیم چند نظر را زیر هرعبارت بنویسیم.
اگر این تمرین توجه دادن،در دوره راهنمایی صورت گیرد، دانشآموز در دبیرستان به تمرین و نوشتن مطالبی میپردازد که برای رشد او مناسب است و موجب پیشرفت او در دروس دیگر نیز میگردد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)علی حسین عزیزی تربیت معلم شهید مطهری-بروجرد زندانی عمری است اسیر دل و زندانی خویشم حیرت زده از بی سر و سامانی خویشم در گسترهء خواهش و لب تشنگی چشم من آینهء کوچک حیرانی خویشم امواج دل از بس زده بر صخره غمها آشفته کنون از شب طولانی خویشم در غربت انبوه صمیمیت دلها آری نگران خط پایانی خویشم تا لحظهء بیداری و تا لحظهء رویش من همنفس دیدهء بارانی خویشم آیینهء رخسارم اگر سخت شکسته است تکرار شب تار زمستانی خویشم هرچند خزانی شدهام لیک سحروار پر رایحه از شور غزلخوانی خویشم"