خلاصه ماشینی:
"با نگاهی کوتاه به دستور العمل یاد شده،ابتدا این پرسش به ذهن خطور میکند که اصولا در یک دورهء تحصیلی،چرا برای تصحیح املا دو شیوه وجود دارد؟یعنی چرا در سال اول تحصیلی باید از یک الگو پیروی کرد و سه ماه بعد،یعنی در آغاز سال دوم، تابع الگوی دیگری بود؟ در این دستور العمل ابهامها و کمبودهایی وجود دارد و مواردی هم تکرار شده است که فعلا از آن میگذریم.
بالاخره،در سال تحصیلی گذشته انتظار پایان یافت و از طرف دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی،«شیوهء نامهء تصحیح املای فارسی»به سراسر کشور ارسال و ابلاغ شد.
انتظار به حق است که دفتر برنامهریزی و تالیف کتابهای درسی با مشورت خبرگان و کارشناسان و صاحبنظران جامعه، شیوهء واحدی برای تصحیح املای فارسی-از کلاس اول ابتدائی تا پایان دورهء متوسطهء نظری و فنیوحرفهای-برگزیند و درستنویسی را بین میلیونها دانشآموز،هزاران معلم و خانوادههای بیشمار هماهنگ کند،و حتی نسخهای از شیوهنامهء جامع را در اختیار مطبوعات و صداوسیما نیز قرار دهد."