خلاصه ماشینی:
"شرایط ایجاد حرمت نفس از اهداف آموزگاران در کلاسهای درس، رشد اطمینان،و پرورش کودکانی شادابست که نسبت به خود احساس خوبی دارند و همچنین انگیزه کافی برای دستیابی به موفقیت را دارا هستند.
شرایط کلاسی میتواند پایه و اساسی برای فراهم آوردن پنج ویژگی زیر باشد: 1-احساس امنیت 2-احساس هویت یا ادراک خود 3-احساس تعلق 4-احساس هدفمندی 5-احساس کفایت شخصی پنج ویژگی بالا به عنوان اجرای اصلی شخصیت افرادی که در مقابله با مشکلات،با اطمینان برخورد میکنند و در پی دستیابی به اهداف خاصی در تلاش هستند،و در فعالیتهایشان به موقعیتهای زیادی دست مییابند،در نظر گرفته میشود.
معلمین تنها در صورتی میتوانند حرمت خود را در کودکان بنا نهند که قادر باشند، خویشتن را به گونهای واقعبینانه بنگرند و احساس مثبتی نسبت به آنچه که دارند داشته باشند.
هرچند تلاشهای انجام شده توسط مسئولین جهت تحقق اهداف برای پیشبرد امور تحصیلی مدرسه مهم هستند،اما آنها به میزان کمی به افزایش حرمت خود معلم کمک میکند، مگر اینکه این تلاشها برای خود معلمین نیز مهم باشند.
این اختلاف فقط منجر به سطوح پائین خودپنداره معلم میشود مگر اینکه عمل دیگری برای بنا کردن سایر اجزای حرمت خود بکار گرفته شود.
معلمین تنها در صورتی میتوانند حرمت خود را در کودکان بنا نهند که قادر باشند،خویشتن را به گونهای واقعبینانه بنگرند و احساس مثبتی نسبت به آنچه که دارند داشته باشند.
در محیط مدرسهای که احساس امنیت،هویت،احساس تعلق، هدفمندی و کفایت شخصی را پرورش میدهد، کودکان به اهداف برنامه دست مییابند و منجر به ایجاد شخصیتهای با حرمت خود و خود انگیخته میشود."