خلاصه ماشینی:
"وکلای مسافرین یا وابستگانشان اغلب بر عکس وکلای مدافع بیمهگران هواپیما و خطوط هوائی در کار خود تبحر لازم را ندارند ازاینرو ممکن است یکسال یا حتی بیشتر طول بکشد تا در مرحله اول کلیه مدارک مورد لزوم را بمنظور اثبات هویت وارثین قانونی و در مرحله بعد مدارک و شواهد لازم برای اثبات میزان درخواست خسارت را تهیه نمایند.
درحالیکه وکلای مدافع بیمهگران با تبحری که در کار خود دارند بالافاصله دست بکار میشوند و کلیه اطلاعات لازم منجمله قوانین و مقررات قابل استناد در مورد مسئولیت را جمعآوری میکنند و حتی طرفهای بالقوه مشترک را نیز شناسائی مینمایند و ارزیابی میکنند که آیا موجب سرعت مشارکت و همکاری دیگر خوانده رسیدگی خواهد شد یا خیر خطوط هواپیمائی معمولا دارای برنامههای خاص و تشکیلات وابسته کوچکتری برای عرضه خدمات خود در موارد خسارات فوق العاده( Catastrophic )میباشند که بلافاصله بعد از هر حادثه بسرعت فعال میشوند و با توجه به وظایفی که از قبل برنامهریزی شده نیازهای تدارکاتی و مالی قربانیان و یا خانواده آنها را(در صورت لزوم با هماهنگی با بیمهگران) برآورده مینمایند مثلا پرداخت هزینه معالجات بیمارستانی،هزینههای مسافرت،پیش پرداخت در صورت تنگدستی و نیز کمک در جریان بازرسی و غیره.
همیشه نیز امکان شروع مذاکره بدلیل مراسم سوگواری و سایر مراسم و سنتهای محلی و قومی که خطوط هواپیمائی خود را موظف میدانند برای آنها احترام قائل شوند وجود ندارد(مثلا برمبنای سنت ژاپنیها ابتدا باید مبلغی بعنوان بهای تسلیت پرداخت گردد و بعد از گذشت مدت معینی اقدام بعدی صورت گیرد)."