خلاصه ماشینی:
"سپس دریچههای کنترل بسته شده و آب به داخل کانال وارد میگردد تا ارتفاع آن بالا آمده و نهایتا المانها در آب غوطهور شوند،سپس در مسیر سد متحرک تونل بین شبه جزیره غربی از زیر آب کشیده خواهند شد تا به محل اصلی برسند.
این اولین صندوقه زیرآبی،حدود 21 متر ارتفاع دارد و هنگامیکه دومین صندوقه زیرآبی نصب شود به ارتفاع 5/22 متر میرسد،این اختلاف بواسطه سطح ناهموار بستر دریا در مسیر پل برنامهریزی شده است،و این در حالی است که 18000 تن صندوقههای آبی در آب غوطهور گردیده تا آنجائی که در محلهای خود به وسیله پلهای موقت بزرگ قرار خواهند گرفت.
قطعات فلزی مربوط به پل بلند که در دو طبقه طراحی گردیده و اتوبان در بالا قرار دارد،پس از ساخت توسط پیمانکار،به صورت نیمهتمام به محل پل حمل گردیده و به پیمانکاری که بتن کف را انجام خواهد داد تحویل میگردد."