خلاصه ماشینی:
"بعد از آن بود که تصمیم گرفتم یک کارسلوی سهتار منتشر کنم که کار بسیار سختی بود، زیرا با وجود اساتیدی از نسل گذشته مثل استاد عبادی که آن زمان هنوز در قید حیات بود و استادان بزرگ معاصر نظیر لطفی و علیزاده، باید کاری ارائه میشد که از حیث تکنیک و اطلاعات ردیفی درست باشد.
در ادامه نیز به منظور آموزش، تصمیم گرفتم این آثار را چاپ کنم که برای سهتار تنظیم شده بود و کتابی تحت همین عنوان منتشر شد.
هرچند شیوهها و الگوهای متفاوت و گوناگونی در سهتارنوازی موجود است، اما بهطور کلی، نوازندگی سهتار، دو مکتب مشخص دارد یکی مکتب صبا که منتسب به درویشخان است و دیگری مکتب عبادی بزرگانی نظیر هرمزی و فروتن که دارای سبک و بیان ویژه و شخصی هستند نیز به مکتب درویشخان و صبا وصل میشوند.
در این اثر از همراهی ساز کوبهای هند یعنی تبلا در کنار سهتار استفاده شده است."