خلاصه ماشینی:
"چولی از هر ما به ازای تراژدی، کمدی میسازد و بازیگران خود را به گونهای در صحنه هدایت میکند که تماشاگران نهتنها فرصت همذاتپنداری با وجوه تراژدی اثر را پیدا نمیکنند، بل که در اوج اثر و آن زمان که شکسپیر در کمتر از یک دقیقه 4 قتل را در اثر خود گنجانده است، تماشاگر را به فرط خنده میکشاند.
نکات فوق را میتوان بهطور تخصصی و در مجالی جداگانه بررسی کرد، اما مسلم است که چولی در طول سالها سفر به ایران و تبادل فرهنگی، عاقبت تسلیم بخشی از فرهنگ نمایشی ما میشود و تنها بهعنوان کارگردانی که در آثار اولیه خود بر آثار ایرانی تأثیر گذاشت در خاطرها نمیماند، بلکه حالا باید تأثیر نمایش و تئاتر ایران را نیز در آثار او دید."