خلاصه ماشینی:
"کیفیت ناشایست آثار معماری (اگر بتوان آنها را اثر نام نهاد)، نگاه معمارانة غیر اصیل و دست دوم، گرتهبرداریهای ناشیانه و بعضا کودکانه از روشهای جهانی (که هرچند در محل خود موفق بودهاند ولی نسخة پیچیده شده برای شرایط ما نیستند)، تکبعدینگری و عدم تسلط بر توابع فرهنگی و...
کیفیت ناشایست آثار معماری، نگاه معمارانة غیر اصیل و دست دوم، گرتهبرداریهای ناشیانه و بعضا کودکانه از روشهای جهانی، تکبعدینگری و عدم تسلط بر توابع فرهنگی و...
برای بسیاری از معماران دوربین عکاسی جایگزین دفتر اسکیس شده است اما نویسندة این کتاب معتقد است که طراحی دست آزاد بهعنوان وسیلهای برای درک و تحلیل بنا میتواند حساسیت بصری و دانش طراحی را تقویت کند.
با تلفیق تئوری طراحی با دروس عملی "درک معماری از طریق ترسیم" استفاده از اسکیس را بهعنوان روشی مفید و سرشار از خلاقیت توصیه میکند.
این کتاب که با تصاویر فراوانی همراه است میتواند در آموختن فنون طراحی دست آزاد مورد استفاده دانشجویان معماری و شهرسازی قرار گیرد."