خلاصه ماشینی:
"در مجموعة طرحهای موجود بهدلیل ارتباط نزدیک و مفهوم کلی، قدمگاه را انتخاب کردم که موضوع آن، کمتر کارگردانی را این روزها متمایل به ساخت چنین فیلمی میکند از روز اول فیلمبرداری تا پایان، دوستان نگرانیهای خود را از موضوع خاص فیلم بیان میکردند، اما خوشبختانه اتفاق خوبی افتاد.
گمان میکنید برای این گونه فیلم ساختن چه پشتوانههائی در سینمای ایران وجود دارد؟کشور ما جزء کشورهائی بهشمار میرود که زمینة مناسبی برای تولید این گونه فیلمها دارند.
آیا فیلمنامة «قدمگاه» نوشتة رضائی راد طوری بود که از ابتدا باید چنین ساختاری مییافت، یا اینکه در طول کار و بازنویسی، فیلمنامه را به ذهنیت خود نزدیک کردید؟فیلمنامه را سه بار آقای رضائی راد بازنویسی کرد، بعد از بارها خواندن فیلمنامه، این ساختار به فکر من آمد.
قدمگاه در سینمای معناگر چه جایگاهی دارد؟من برای این سینمای معناگرا، معنای دیگری پیدا کردهام و شاید سینمای هنری مفهوم بهتری داشته باشد گوهر اصلی این نوع سینما سینمای دینی بهشمار میآید."