خلاصه ماشینی:
"مکان اجرا،در طبیعیترین و بدویترین شکل صحنهای،یعنی صحنهء گرد قرار داشت،شکلی که از پس گذر از هزارههای تاریخ، هنوز جایگاه خود را حفظ کرده است.
تماشاگران در برابر هم تذکاری برای حضور در عالم واقع و صحنه عنصر خیالانگیزی است که این جریان ارتباطی در فضای واقعی را قطع و وصل میکند وش تماشاگر در مرزی بین خیال و واقعیت،در سیلان قرار میگیرد.
ترسیم فضای مثالی و خیالی در هنر ایرانی به رغم گسستهای تاریخی حضور خود را به شکلی ممتد،حفظ کرده است باور وهمی، نسبت به زمان و مکان اصرار نکردن هنرمند بر تکرار واقعیت ابژکتیو،از بارزترین مشخصههای آن است و به طور اخص در نمایش آئینی ایرانی نیز،تجسیم میشود.
تبدیل میکند و تا جایی که گوشهها را از بین میبرد و شکل دایره با همان قابلیت تقسیم به هشتپر به دست میآید که شروع بنای گنبد است."