خلاصه ماشینی:
"در این آزمون،دانشآموزانی که در کلاس مرتب از آنها سؤال شده بود،در مقایسه با دانشآموزانی که بهطور مرتب مورد پرسش واقع نشده بودند،در هر دو بخش آزمون نمرههای بهتری کسب کردند.
در کلاس درس59 اگر سؤالی بپرسید یا فعالیتی برای دانشآموزان تعیین کنید و تنها عدهی معدودی دست خود را بالا ببرند،از کدام یک سؤال میکنید؟ اولین کسی که دستش را بالا ببرد؟ دانشآموزی که برای اولین بار در این روز دستش را بالا برده است؟ دانشآموزی که در مقایسه با سایرین،فعالانهتر درگیر درس شده است؟ دانشآموزی که مطمئن هستید پاسخ صحیحی ارائه میدهد؟ دانشآموزی که دستش را بالا نبرده است؛اما میدانید که باهوش است؟ دانشآموزی که از شدت کمحرف و محتاط بودن یا از شدت اضطراب،دستش را بالا نمیبرد؟ دانشآموزی که به نظرتان میرسد حواسش به کلاس نیست؟ این فهرست را میشود تا دهها شماره ادامه داد.
درست است که دانشآموزان ضعیف غالبا پاسخهای نادرستی ارائه میدهند یا اصلا پاسخ نمیدهند،اما ضروری است که زمانی را هم صرف صدا کردن آنها کنید."