خلاصه ماشینی:
"از زبان چشمه چگونه دانشآموزانی پرسشگر تربیت کنیم؟ مجید حبیبیپور دبیر از مشهد در دنیایی در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است و واقعیتهای پیچیدهی اقتصادی،اجتماعی، محیطی و اخلاقی هر روز بیش از پیش وارد ساختارهای زندگی فردی و اجتماعی میشود، تربیت افرادی پرسشگر،متفکر و منتقد لازم و حتی ضروری به نظر میرسد؛زیرا هر فردی باید با این واقعیتها روبهرو شود تا بتواند بر مشکلات این عصر غلبه کند.
در کنار این موارد باید دانش و اطلاعات معلم به روز باشد؛ برای مثال،وقتی معلم بداند که نظریههای یادگیری2شناختی3 و فراشناختی و ساختگرایی4از پرسشگری و تفکر انتقادی حمایت میکنند و در یادگیری دانشآموز نقش فعالی دارند، دیگر به روش سنتی تدریس نمیکند و به دنبال انتقال دانش از طریق کتاب و...
در پرسشگری و نتیجهگیری باید به این موارد نیز توجه کنند: از راه پرسش کردن اطلاعاتی را که برای قضاوت و نتیجهگیری لازم است جمعآوری و گزینش کنند."