خلاصه ماشینی:
"«پاسخ به سؤالات تربیتی» تهیه و تنظیم:محمد عطاران سؤال:با دانشآموزانی که از نظر جسمی،نقص عضو دارند،و از این موضوع احساس حقارت میکنند، چگونه برخورد کنیم؟ اگر دانشآموزی به علت ناموزونی ساختمان بدن،گرفتار احساس حقارت میباشد بهترین راه برخورد آن است که اولیاء و مربیان تا جایی که میتوانند او را از فکر در آن نقیصه منصرف کنند و او را بر آن دارند که به استعدادهایی که در خویش دارد،توجه نموده و آن را رشد دهد.
هرچند ممکن است از نظر بعضی معلمان و گاه والدین چندان مشکل نیاید،کودک کمرو،گرچه که برای معلم هیچ گونه ناراحتی ایجاد نمیکند ولی ممکن است به سبب رنج ناشی از احساس ناامنی و بی کفایتی در خود یکی از ناشادترین کودکان باشد و به دنیای درون خویش پناه ببرد.
در بین دانش آموزانم،شاگردی است که در موقع درس جواب دادن بیهیچ دلیلی، گردنش را به شکل نامناسبی تکان میدهد،با وجود اینکه چندین بار او را نصیحت کردهام،تأثیری در رفع این مسئله نداشته،لطفا در مورد راههای از بین بردن این نوع رفتار توضیح دهید."