خلاصه ماشینی:
"در صورتی که پیش از این مرحله، کودک برای ردیف کردن چند میله،آنها را یکی یکی با هم مقایسه میکند و هرگز نمیتواند آنها در مجموع مورد نظر قرار دهد و بنابراین قادر به ردیف کردن کامل هم نیست.
البته این تواناییهای کودک هنوز جنبه کاملا ذهنی پیدا نکرده است و او فقط هنگامی که اشیاء را از نظر فیزیکی در مقابل خود ببیند،قادر به طبقهبندی یا ردیف کردن خواهد بود،اما در غیاب اشیاء،به صورت مجرد قادر به انجام کار نیست.
ر چه مادهء غذایی که وارد معده میشود سفتتر و خشکتر باشد به همان اندازه دارای خاصیت تحریک بیشتری است،اگر غذا همراه آب و مایعات دیگر وارد معده شود،میشود: 1-اثر تحریک موضعی کاسته شده، ترشحات ناقص و کمتر و عمل هضم مشکلتر شود.
2-با ورود مقداری آب به معده،شیره معاده غلظت طبیعی خود را از دست داده و قدرت اثر و عمل شیمیائی و بیولوژیکی آن در هضم غذا کاسته میشود."