خلاصه ماشینی:
"بحث تفصیلی درباره نقش محبت در سازندگی انسان و عوارض فقدان آن را در کتب زیر میتوانید بیابید:جاذبه و دافعه علی (ع):مرحوم مطهری محرومیت از مهر مادری:ترجمه دکتر هادی سلیمی اشکوری مبانی جرمشناسی:دکتر مظلومان سؤال:آیا کودکان عقبمانده ذهنی،قابل تعلیم و آموزش میباشند؟ همانگونه که در یکی از شمارههای پیش مجله،متذکر شدهایم،کودکان عقبافتاده به لحاظ استعداد آموختن به سه گروه زیر تقسیم میگردند: الف:آموزشپذیر ب:تربیتپذیر ج:افراد پناهگاهی افرادی که دارای ضریب هوشی 50 به بالا میباشند،اصطلاحا عقب ماندگان ذهنی آموزشپذیر نامیده میشوند.
برای شناخت هرچه بیشتر کودکان عقبمانده ذهنی کتب زیر معرفی میگردند: روانشناسی و آموزشوپرورش کودکان استثنائی:دکتر افروز روانشناسی کودکان و نوجوانان استثانائی: دکتر میلانیفر سوأل:در مورد دانشآموزانی که پند و اندرز معلم را به سختی میپذیرند یا اصلا پذیرای آن نبوده و به آن اهمیتی نمیدهند(مگر اینکه تذکر زیاده داده شود) چه کاری میتوان کرد؟ ج-روش موعظه و نصیحت دارای ویژگیهائی است که عدم رعایت آنها،موجب ناباوری سخنان مربی و عدم پذیرش دانشآموز میشود."