خلاصه ماشینی:
"در این فصل بیشتر نقش آموزش و پرورش معلمین آن در روند تعلیم مؤثری که منجر به پرورش و آفرینش میشود مورد بررسی قرار گرفته است و به معلمین توصیه شده است که بخاطر داشته باشند زنده نگاه داشتن کنجکاوی و هدایت آن در رأس مسئولیتهای معلم است و همچنین اشاره میکند که چگونه میتوان روح پژوهش را از زمانهای اولیه کودکی تقویت کرده و در مدرسه استمرار بخشید و معلم چگونه میتواند این نقش را ایفا کند و آیا در حال حاضر مدارس چنین نقشی را دارند؟«در حقیقت اگر آموزش را بهمعنای یادگیری در مدرسه یا دانشکده بگیریم،آفرینش انجام کار براساس آموزش است و کار آفریننده خود بخشی از آموزش و پرورش است،یکی از انواع کار آفریننده نگارش است،جای تأسف است که نظامهای آموزشی کمتر کسی را پرورش میدهند که نگارش آموخته باشد،نظامهای امتحان که برای پاسخگویی فرد را در تنگنای وقت میگذارند به نگارش ناهنجار کمک میکنند."