خلاصه ماشینی:
"آنچه در مورد این دانشآموز نقل شده نیز حاکی از آن است که نگرانی والدین نوری از درس نخواندن وی نیست بلکه این موضوع بهانهای است برای مخالفت با مدرسه و مربی که بنظر آنان فرزندشان را آنگونه تربیت میکند که آنها نمیخواهند.
برخورد مربی بشکل ارائه دلایل مکرر بر تأیید نظر خود و دفاع از دانشآموز در چنین شرایطی صحیح نیست بلکه مربی باید خیلی آرام سخنان پدر را بشنود،سپس اظهار دارد که پیرامون رفتارهای نوری در منزل و مدرسه تحقیق خواهد نمود و بهر ترتیب امکان ملاقات دیگری را با پدر نوری فراهم آورد تا در شرایط روحی مناسبتر بتواند با او صحبت نماید و جوانب مسئله را برای او روشن کند.
مربی نباید احساسات ناسازگارانه نوری را تقویت نماید مثلا علیه والدین او صحبت نماید یا او را تشویق به مخالفت بیشتر نماید بلکه با تشویق او به انجام تکالیف درسی به موقع و درس خواندن بهانه را از دست والدین او بگیرد و تاکید نماید که احترام والدین نیز از جمله اموری است که اسلام بر آن تاکید دارد و علاوه بر این هرکس در زندگی مشکلاتی دارد که گاه باید با آن مقابله نمود و گاه تحمل کرد تا بتدریج شرایط مناسبتری فراهم آید.
2-هماهنگی با اولیاء دانش- آموزان جلسات اولیاء و مربیان از جمله پایگاههایی است که در مدارس به هر طریق باید تقویت شود؛آنان باید در امور مدرسه احساس مشارکت نمایند،در صورتیکه جلسات مرتبا تشکیل شود و موضوعات مورد بحث در هر جلسه از قبل تدوین شده باشد، بتدریج میتواند والدین را نیز با اصول تربیت و اقدامات مدرسه در این زمینه بیشتر آشنا نموده و همکاری آنان را جلب نماید."