خلاصه ماشینی:
"2-نبودن ضوابط اصولی و خاص گزینش معلم و به تبع آن اقبال برخی افراد غیر موجه به حرفهء مقدس معلمی در گذشته 3-وجود فاصله بین معلم و شاگرد و بدنبال آن،اعمال رفتارهای نامطلوب و خشونتهای بیجا 4-آشفتگی کتابهای درسی و تعیین تکالیف بیش از توان دانشآموزان 5-عدم دسترسی به منابع و مواد کمک آموزشی 6-بیحوصلگی معلم و نداشتن سعهء صدر در برخورد با دانشآموزان 7-ضعف علمی برخی از مدرسین در سطح آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی @صفاتی که بنظر شما معلم را الگو و نمونه میسازد،چیست؟ *ذیلا برخی باز صفات و ویژگیها به اختصار و ایجاز اشاره مینمایم: 1-تعبد و بندگی و احساس مسئولیت فردی معلم 2-هدایت مذهبی،اخلاقی و اجتماعی دانشآموزان 3-تسلط کامل معلم بر موضوع مورد تدریس و دانشافزایی مستمر 4-شناخت ویژگیهای فردی و فکری و نفسانی دانشآموزان و احترام به احساسات و عواطف آنان 5-آگاهی به رموز و فنون کلاسداری 6-برانگیختن میل و رغبت دانشآموزان در امر مطالعه کتابهای درسی و کمک آموزشی و آزاد 7-ایجاد ارتباط با اولیای دانشآموزان 8-شرکت فعال معلم در جلسات گروههای آموزشی جهت کاربرد مطلوب و معقول روشهای تدریس 9-ارائه پاسخهای منطقی و صحیح در برابر سئوالات مختلف دانشآموزان 10-ابتکار و ابداع در بکارگیری روشهای تدریس و فعال نمودن آموزش 11-صبر و بردباری و مقاومت معلم در برابر مشکلات احتمالی 12-شناخت معیارهای اخلاقی، صلاح و فساد فردی و اجتماعی،عوامل تعالی و انحطاط @نظر شما دربارهء تغییر نظام آموزشی چیست؟و فکر میکنید که در آن به چه نکاتی باید توجه شود؟ *غرض از تغییر نظام آموزشی،ایجاد جامعه اسلامی جدیدی است که همانا کمال مطلوب اسلام و انسان است،لذا امری حساس و خطیر است."