خلاصه ماشینی:
"چنانکه در آیهء 26 سوره 72«الجن»میفرماید: «عالم الغیب فلا یظهر علی غیبه احدا الا من ارتضی من رسول» ترجمه-خدا دانا بغیب است و بر غیب خود احدی را آگاه نمینماید مگر پیغمبر برگزیده خود را پس دارنده وحی ممکن است از راه وحی از غیب آگاه باشد و ایرادی را که پیشوایان بهائیها و کسرویها برای فریب دادن مشتی اغنام و جوانان زبان بسته و نافهم در این موضوع نمودهاند پاک حیالی و دغلبازی است و با اینگونه ایرادات میخواهند دایرهء نبوت را باندازهء قامت خودشان تنگ نموده و چنین وانمود نمایند که هیچ پیغمبری غیب را نمیدانسته و نباید آنها هم بدانند و با این اشکال و تولید شبهه توانستهاند گروهی از بیگانگان را فریب داده و آنها را گمراه کنند مطلب سوم مقصود ما از وحییکه مورد بحث است مرتبهء کاملهء آن میباشد که دارندهء آن پیغمبر نامیده میشود و گفتگوی ما در پیرامون این سنخ وحی است که اثبات آن منوط بداشتن معجزه است و الا مراتب دیگر وحی که بهیچ ادعائی پیوستگی نداشته باشد ممکن و خارج از مبحث ماست بلکه وحی که بمعنی مطلق اعلام خفی است از غیر خدا نیز ممکن است و استعمال آن کلمه در موارد دیگر،اشکالی بر گفتار ما که مورد خاص است وارد نخواهد کرد و مغلطهکاریها و سفطهبازیهای شیادان تاثیری در آن نخواهد نمود."