خلاصه ماشینی:
"قد حکم الله لکل زان و زانیة دیة مسلمة الی بیت العدل و هی تسعة مثاقیل من الذهب و ان عاوا مرة اخری عودوا بضعف الجزاء آقای علی فروزش،میرزا در اقدس میگوید،اگر آدم بهائی یک میلیون خرج کند تا ملکه وجاهتی را بحباله نکاح خود درآورد، و در شب زفاف شهوتپرستی دیگر دست تعدی و تجاوز بسوی آن دراز کرد و کاری را که باید شوهر صورت بدهد او صورت داد اگرنه مثقال 1نوزده نخودی طلا برجال بیت العدن(یعنی دلالان محبت)بدهد بهیچ وجه بر او ایرادی نیست ایا شما که خواهر خود را برحسب دستور اقدس بزنی گرفتید اگر دیگری آمد و آن لذتی که شما باید از خواهر خود ببرید او برد همینکه نه مثقال طلا بدهد کافی است و سرکار باید بروح و ریحان با او رفتار نمائید،یا دیگری از احباب چون ملا رضای محمدآبادی که دختر خود را گرفت و با کلمهء انا کل لله راضیون2 دختر و پدر زن و شوهر شدند و چون موقع مقاربت و زفاف شد اگر دیگری بعنف و جبر رفت و آن کار ابتکار را انجام داد و پدر را از آن لذت و شهوت محروم گذارد و خود بدان سور و سرور افتاد همینکه نه مثقال طلا داد تمام حقوق را ادا نموده و بر او باسی نیست؟آقای علی فروزش،در چنین صورتی آیا سزاوار نیست خانمهای سرمست و مردان شهوتپرست همگی دستبدست یکدیگر داده و بروان میرزای قانونگذار رحمت بفرستند؟ آیا شما تنها در مقاله خود باین قانونگذار آفرین نمودهاید یقین بدانید که خداوندان افلاس و اعسار که در امان حضرت پروردگارند پیوسته شب و روز از این در رحمتی که میرزا برویشان باز نموده وارد میشوند و آن اعمال رذیله و کردار شنیعه را تکرار میکنند و؟؟؟دلالی محبت را به عند القدرة و الاستطاعه حواله میدهند."