خلاصه ماشینی:
"خط فاصله نگاه علی-فرخمهر (به تصویر صفحه مراجعه شود) چرا باید فردا شود تا فکر فردا شود؟چرا از مورچه فکر فردا را نیاموزیم؟چرا باید همیشه فکر کنیم که«چون فردا شود،فکر فردا کنیم؟» اشکال کار ما این است که از زمستان،از خران به فکر برنامهریزی تابستان نمیافتیم.
تابستان در زندگی دانشآموز و معلم مثل خط فاصله است.
در این شماره از رشد معلم،نگاه ما به تابستان معلم است.
4)گروه بسیاری از خواهران و برادران معلم جزء سه مورد فوق نیستند و حرف ما از تابستان این همکاران شریف است.
5)معلمان خوب ساکن روستا،عزیزان بومی،با توجه به کار خاصی که دارند،باتوجه به حال و هوای روستا،خود بحث جداگانهای دارند که روزی خواهم گفت.
حرف این است که چه باید کرد؟چه باید کرد تا معلم در تابستان،گرفتار چه کنم نشود.
حال ببینیم چه برنامههایی میتوانیم تدارک ببینیم: 1)تشکیل اردوهای تابستانی برای معلم و خانوادهء او.
5)ایجاد امکان استفاده از استخرها و پارکها و مراکز تفریحی برای معلمان و فرزندان آنها."