خلاصه ماشینی:
"چطور؟چرا؟ مگر تدریس نگارش اصول و قواعدی ندارد؟ در برنامههای آموزش ضمن خدمت کمتر به تدریس نگارش توجه میشود؛در صورتی که میتوان از نظرات،پیشنهادات،توضیحات و نمونههای موجود استفاده نمود و فنونی مناسب با شرایط زندگی واقعی محصل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا معلمین در این زمینهء آموزشی،اطلاعات کافی کسب نمایند و در کلاسهای خود این مهارت بسیار مهم را به بهترین وجهی آموزش دهند.
این سئوالها عبارتند از:نگارش چه فایدهای دارد؟درباره چه موضوعی بنویسم؟چگونه مطالب را جالب نمایم؟ برای چه کسی بنویسم؟هدف از نوشتن چیست؟چه مقدار وقت باید صرف نگارش کنم؟چگونه میتوانم مطالبی صحیح و متنی بدون اشتباه ارائه دهم؟اثر نگارش در دیگر مواد درسی چیست؟پس از آنکه هدف، مستمع،میزان،چگونگی ارائه مطالب و فایده نگارش مشخص گردید،نویسنده باید یکی از شیوههای مناسب برای موضوع انتخابی خود مانند توصیفی،تشریحی،تعریفی،مقایسهای یا داستانی را انخاب و سعی نماید با زبانی ساده و صحیح که قابل درک برای افراد در نظر گرفته شده است،مطالب خویش را بیان دارد."