خلاصه ماشینی:
"همچنین نتایج تحقیق نشان داد که اثر مدیران در زمینهء وضع خطمشی انضباطی مدرسه در سالهای ذکرشده،به ترتیب 81، 85 و 87% بوده است.
به هر حل،درک مدیران از رهبری خود در زمینهء برنامهریزی اساسا غیرقابل تغییر و این ناشی از تمایل آنها به داشتن قدرت در مدرسه است.
نتایج بررسی نشان داد که در سال تحصیلی 94-1993,35% از معلمان اظهار کردند که بر موضوعاتی از قبیل برنامهریزی و تعیین خطمشی انضباطی مدرسه تأثیر داشتهاند.
در حالی که اختلافنظر بین مدیران و معلمان در مورد موضوعاتی از بودجه مدرسه،برنامههای ضمن خدمت و ارزشیابی از معلمان زیاد است،نتایج حقیق نشان داد که در مورد بودجهء مدارس و اینکه چهطور و چگونه به مصرف برسد، مدیران اظهار کردهاند که معلمان 41% در تنظیم بودجه مدارس تأثیر داشتهاند.
همچنانکه معلمان گفتند در موضوعاتی از قبیل تعیین برنامهء درسی و وضع خطمشی انضباطی فقط 35% تأثیر داشتهاند."