خلاصه ماشینی:
"چگونه یک معلم خلاق میتواند خلاقیت را در دانشآموزان شناسایی و تشویق کند و فرصتهایی برای کاربرد آن پدید آورد؟ این بخش،پیشنهادهایی ویژه برای فراهم کردن چنین فرصتهایی ارائه میدهد.
معلم گرامی،در صورتی که نمیتوانید برخی سئوالات را جواب دهید،بگذارید دانشآموز ببیند شما از چنین سئوالاتی استقبال میکنید؛ معلمانی که دارای خلاقیت فردی هستند،سعی میکنند در تمام فکرها،نکات مثبت را بیابند و به سئوالات پاسخ بدهند؛ بهترین روش این است که این سئوالات، با مطالبی از سوی معلم دنبال شود و از دانشآموز بخواهد در مورد مسئله بیشتر فکر کند زمانی که دانشآموز فکر خود را ارزیابی کند،احتمال کمتری دارد که در آینده از طرح سئوال بپرهیزد؛ 3.
معلم خلاق ازرشیابی پیشرفت تحصیلی را وسیلهای برای افزایش مهارتهای یادگیری تلقی میکند و از آن برای بهبود کیفی برنامه استفاده میکند و از ارزشیابی فقط برای شناسایی نقطه ضعفها بهره نمیگیرد؛ بلکه نقش بزرگتر ارزشیابی را شناسایی استعدادها و تواناییها میداند؛ 9."