خلاصه ماشینی:
"چرا موضوع«انگیزش»،که برای آموزش موفقیتآمیز ضرورت دارد،این چنین مورد بیاعتنایی واقع شده است و در بیشتر برنامههای مدون از جانب معلم،بیاهمیت تلقی میشود؟ چرا برنامههای آموزشی غیر منسجم و نسنجیده،غالبا به بازنگری تحقیقاتی میپردازند که نظریههایموجود،زیربنای آن را تشکیل می دهند؟آیا دور از واقعنگری نیست که فرض کنیم معلمان میتوانند چنین اطلاعاتی را با برنامههای سنجیده و انسجام یافته وفق دهند بهگونهای که با روشهای روزمره،که در مدارس اجرا میشود،مناسب و موافق باشد؟من در نوشتههای قابل دسترس معلمان،خلأهایی یافتم که برای پر کردن آنها به نوشتن«انگیزش در کلاس»پرداختم.
دوم این که آنها به خوبی،روششناسی (جدیدی)ترسیم میکنند در خصوص اینکه آیا کلاسهای معلممدار باید مورد توجه قرار گیرد یا کلاسهای شاگردمدار و یا ترکیبی از این دو.
به عنوان نمونه، کلاسهای معلممدار بیشتر بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متمرکز است (خودشایستگی)در حالی که کلاسهای شاگردمدار بیشتر بر خودپیروی (خودمختاری یا خودتعیینی)تأکید میکند.
برنامهء مدیریتی و آموزشی پیشنهاد شده در این کتاب در واقع ترکیبی از روشهای شاگردمدار و معلممدار است."