خلاصه ماشینی:
"[گفتارهای قدرت-باری هیندس-ترجمه مصطفی یونس-صفحه 8 انتشارات شیرازه] تعریف«مان»از آن جهت جائز اهمیت است که چنین تعریفی را همانگونه که خود او مدعی است میتوان از هردو سنت مارکسیستی و وبری نظریه اجتماعی به دست آورد.
[ریمون آرون- مراحل سیاسی سیر اندیشه در جامعهشناسی-ترجمه باقر پرهام صفحه 047-انتشارات علمی و فرهنگی] او براین اساس ماکس وبر را یک«سیاستمدار قدرت» مینامد و مدعی میشود که او همانقدر خلف ماکیاول است که جزو معاصران نیچه و آنگاه درباره وبر میگوید:«وبر شاید این پرسش کهن را که بهترین نظام سیاسی چیست پرسشی بیمعنا میدانست،مبارزه طبقات و افراد برای قدرت به نظر او ذات یا اگر ترجیح داده شود،داده همیشگی سیاست است.
این نه از باب آن است که شعار حاکمیت قانون شعار اشتباهی بوده است،بلکه میتوان مدعی شد این شعار از آن جهت ناکام مانده است که اساسا در جامعه ایران، سیاستورزی دوران پیش از قانون خود را طی میکند و لوازم و استلزامات«قانونمداری»که همانا رعایت قواعد «توزیع و تفکیک قدرت»بر مبنای واقعیت خارجی قدرت لایههای مختلف جامعه است،شکل نگرفته است."