خلاصه ماشینی:
"تحولات و نوآوریها در آموزش ابتدایی در دهه 1970 در هلند پیشنهادهایی برای تشکلیل مجتمعهای آموزشی ارائه شد؛لیکن پس از بررسی جوانب امر توسط مسئولین با این طرح موافقت نشد و در سال 1985 طرح دیگری مبنی بر ایجاد این تفکر و بررسی طرحهای مربوط به تغییر نظام آموزش ابتدایی، مشکلات فزایندهای بود که از آن جمله میتوان به تکرار برنامهها و مطالب درسی برخی از کلاسها در کلاسهای دیگر،گسستگی موجود بین دورهء آمادگی و دبستان رفتار بالسویهء درسی با همه دانشآموزان علیرغم تفاوتهای تحصیلی آنها و غیره اشاره کرد.
الف-اهداف مربوط به محتوی آموزش ابتدایی باید به نحوی برنامهریزی شود که ضمن داشتن تداوم و پیوستگی لازم، همه جنبههای شخصیتی کودک را مورد توجه قرار دهد و از پرورش هیچیک از آنها غافل نماند."