خلاصه ماشینی:
"نامهها و نوشتهها بعد از سلام نوشتهها همکار محترم آقای صمد عزیزی-میبد چنانکه میدانید،فرآیند تدریس از دو بخش تشکیل شده است:بخش نخست شامل مواد و متون آموزشی است و بخش دیگر فنون،روشها و ابزار آموزش را در بر میگیرد.
با برنامهریزی فعلی آموزش هنر،هدف تا حد زیادی گم شده است با این وقت کم و کلاسهای پرجمعیت چه کار میتوان کرد؟در نبود معیارهای درست،چگونه میتوان به ارزشیابی صحیح پرداخت؟کتاب درسی در کنار تمام ضعفهایی که دارد،به تواناییها و نیازهای سنی فراگیرندگان بیتوجه است؛ تغییرات لارم در کتابهادیده نمیشود؛مثلا «استاد علی اکبرخان کاوه»بیش از چهار سال است که دار فانی را وداع گفتهاند؛اما در کتاب به این مطلب اشارهای نشده است (درس هفت خوشنویسی،پایه سوم راهنمایی).
آیا آموزش و پرورش این معلمان متخصص را برای آموزش هنر تأمین کرده است؟انبوه کسانی که در سراسر کشور به تدریس هنر مشغولاند،آیا اطلاعاتی،هر چند اندک،در این زمینه دارند؟چرا پیشینهء درخشان ملتی اینگونه با بیتوجهی روبهرو میشود؟همکار محترم!،آنقدر باید ابلاغها را برگرداند با پشت میزنشینها به فکر تأمین معلم مخصوص بیفتند."