خلاصه ماشینی:
"چند پیشنهاد علمی به دبیران دینی 1-بهرهگیری از وجود رابطه مسلم بین«درس»و«دبیر» هرچه دانشآموز به«درس» (درس بینش دینی)علاقه داشته باشد،به «دبیر»آن درس علاقهمندتر خواهد شد و بالعکس،هرچه به«دبیر»(دبیر بینش دینی) علاقه بیشتری داشته باشد،به درسی نیز که دبیر تدریس میکند علاقهمند خواهد شد؛و این یکی از راهحلهای علمی و کاربردی است و دبیران محترم بینش دینی،بااخلاق و رفتار نیکو و پسندیده خویش و افزایش توجه و رغبت دانشآموزان نسبت بهخود،میتوانند به علاقه دانشآموزا نسبت به«درس» بیفزایند.
4-رعایت اصول اخلاقی و هماهنگی بین گفتار و عمل بهعنوان الگوهای مذهبی دانشآموزان دو صد گفته چو نیم کردار نیست کونوا ادعاة الناس بغیر السنتکم یکی از راههای جلب و جذب نوجوانان و جوانان نسبت به درس بینش دینی، رعایت اصول اخلاقی است.
اگر چنین رابطه دوستانه و صمیمانهای بین دبیر و دانشآموز برقرا شود،بچهها به درس بینش دینی نیز علاقهمند خواهند شد و این خود یکی از بهترین طرق جلب و جذاب نوجوانان به دین و مذهب است.
10-ارتباط دادن مطالب کتابهای دینی با زندگی حال وآینده نوجوانان و توضیح جنبههای کاربردی دین برای آنان هرچه مطالب مندرج در کتابهای درسی دانشآموزان جنبه عملی و کاربردی بیشتری داشته باشد،بههمان میزان توجه و علاقه و رغبت آنان به آن درس افزایش پیدا خواهد کرد.
به این سبب،دبیران محترم دینی باشند و سعی کنند از راههای گوناگون،مطالب هر درس را با زندگی دانشآموزان مرتبط کنند و این تصور را که مطالب این کتابها جنبه عملی و کاربردی ندارد،بهتدریج از ذهن آنان بزدایند و به توجه و رغبت نوجوانان و جوانان نسبت (به تصویر صفحه مراجعه شود) به این درس بیفزایند."