خلاصه ماشینی:
"برای رشد شخصی و توانایی آفرینندگی دانشآموزان،معلم باید تکر،برنامهریزی، تخیل،سازماندهی،آزمایش،بیان تجربیات، پذیرش و احترام را،که اصول آموزش هنر و از ضروریات یک آموزش اساسی در این زمینه است،در برنامهء خود بگنجاند.
معلم هنر باید برای کسب ویژگیهای زیر تلاش کند: 1-معلومات خود را در زمینه تاریخ و نظریههای هنری گسترش دهد.
9-با مشخصات بدنی،عقلانی و روحی کودکان آشنا باشد و به این نکته توجه کند که چه وسایلی برای برانگیختن فعالیت خلاقهء آنان لازم است.
معلم باید برنامهریزی را طوری تنظیم کند که جای کافی برای ابزارهای کار و فضا برای کارهای در حال اجرا و تمامشده وجود داشته باشد.
بهترین فعالیتها و محتوای برنامههای آموزشی هنر برای کودکان دبستانی،فلسفهء مشخصی است که به خوبی تبیین شده باشد تا نیازهای همهء کودکان را در نظر بگیرد و برای آنان ارزش قایل شود.
این بررسی نشان داد که نیازهای معلمان هنر،در درجهء اول،فاگیری آموزشی در کلاسهای اموزش ضمن خدمت،در درجهء دوم فراهم آوردن وسایل و امکانات و در درجهء سوم زیاد شدن وقت ساعت هنر و فضای مناسب برای فعالیت است.
الف)گذراندن کلاسهای آموزش ضمن خدمت هنر؛ ب)تشکیل نمایشگاهها و مراکز هنری، ج)انتشار نشریهها و کتابهای هنری، نقش معلم هنر این است که صحنه را برای فعالیتهای هنری آماده سازد،در مدرسه اعمال صحیح هنری آماده سازد،در مدرسه اعمال صحیح را جانشین فعالیتهای بیهدف کند،و در کلاس نقش راهنما داشته باشد، هدفهای متعددی ایجاد کند،کودکان را یاری دهد تا نیازها و علایق خویش را مشخص سازند،و نتایج کارهای خویش را پیشبینی کنند،در راه ارزشیابی فعالیتها به مدد آنان بشتابند تا متوجه ایم مسئله شوند که مدرسه موقعیتهای یادگیری پرباری را بر همه آنان فراهم میسازد."