خلاصه ماشینی:
"1-تعلیم هنر برای معلم،1365 2-آموزش هنر برای معلمان راهنمایی (سه جلد)مشترک،68-1366 3-قرآن محلی(مشترک)،1366 4-تجلی هنر در کتابت بسم الله (سه زبانه)،1367 5-روش تدریس هنر،1368 6-تهیهء مواد و کار ابزارهای آموزشی، 1369 7-از ساختن تا پرداختن،1370 8-بافتههای کاغذی،1370 9-نقاشی در کلاس نقاشباشی،1372 10-نگارگری 1 و 2(برای نظام جدید)، مشترک،1373 11-عکاسی مقدماتی(برای نظام جدید)،مشترک،1373 12-بافتههای حصیری،1376 13-هنر آیهنگاری و کتیبهنویسی کهن، مشترک،1376 14-علم و علمهای سنتی نیشابور (زیر چاپ) آقای هراتی دارای نشان درجهء 2 هنری کشور از شورای ارزشیابی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
در آن روزگار،برای بهبود کیفیت کلاسهای پنجم و ششم،تمام دانشآموزان پسر کلاسهای چهارم و پنجم شهر را در یک محل گردآوری و تحت تعلیم معلمان زبده منتخب قرار داده بودند و معلمان سیار در هر رشته کار میکردند ایشان هم علاوه بر ریاضی،درس نقاشی هم میدادند که خاطرهای از حضور ایشان را در اینجا میآورم: آقای بزرگنیا یک روز در کلاس نقاشی از همه خواستند که تصویر پرندهءای را بهء میل خود نقاشی و رنگآمیزی کنند.
زیرا آموزش ایشان در این کلاسها که در نهایت بهء تأسیس مرکزی به نام «انجمن نقاشی دانشآموزان قوچان»انجامید،منجر بهء تحویل حدود 9 هنرمند نقاش و خوشنویس بهء جامعه هنری امروز ایران شده است که همه آنها از پیشکسوتان نقاشی ایران بودهاند:«استاد محمد پولادی» (کارشناس نقاشی صدا و سیما و استاد دانشگاه)،«استاد اسماعیلی قوچانی» (خوشنویس معروف)و استادان طراحی و مجسمهسازی دانشگاه تهران چون آقایان«محمد ابراهیم معمارزاده»و«محمد معمارزاده»، همچنین«بهزاد احکامی»،«مسعود پزشک»،«استاد حسن زاهانی»، «استاد قهرمانی»،استاد مهران صدر السادات»(نقاش و مؤلف گل و بوته در هنر اسلامی)و سرانجام این حقیر که هرکدام بهء نوعی در وضعیت هنری معاصر کشور و خارج از کشور اثرگذار بودهءاند."