خلاصه ماشینی:
"کتاب بازاندیشی فرآیند یاددهی- یادگیری و تربیت معلم شامل 3 بخش اصلی است: بخش اول:مباحث مبنایی 1-ماهیت تدریس و رابطهء آن با یادگیری 2-ماهیت مبنای علمی تدریس 3-تفکرزدایی در پوشش پژوهشمداری (به تصویر صفحه مراجعه شود) بخش دوم:روشها و رویکردهای یاددهی-یادگیری 1-ابعاد نظری و عملی تعلیم و تربیت سؤال محور 2-فلسفه علم معاصر،آموزش علوم طبیعی و قابلیتهای زیباییشناسی 3-تربیت فرهنگی،الگوهای نوین تدریس و خلاقیت معلم 4-دیدگاههای برنامه درسی و الگوهای تدریس،در جستوجوی یک رابطهء منطقی 5-رویکردهای یاددهی-یادگیری مکاتب رفتارگرایی،شناختگرایی و انسانگرایی بخش سوم:تربیت معلم 1-تربیت معلم پیش از خدمت: مقایسه ایران و آلمان 2-شیوهء اصلاح و نوع اصلاحات ضروری در تربیت معلم (به تصویر صفحه مراجعه شود) نام کتاب:کاربرد روانشناسی در آموزشگاه(روانشناسی آموزشگاهی) مؤلف:دکتر بدری مقدم ناشر:سروش سال انتشار:1379 *** بهطور کلی،روانشناسی از دو قسمت تشکیل شده است: 1-روانشناسی نظری یا آکادمیک که به مطالعه علمی رفتار و اعمال انسانها و حیوانات میپردازد و درصدد آن است که با یافتن اصول و قوانین کلی رفتار،رابطه علت و معلولی آن را جستجو کند؛ 2-روانشناسی کاربردی که درصدد آن است اصول و قوانینی را که روانشناسی نظری وضع کرده است،در جهت تغییر رفتار و حل مشکلات روزمرهء زندگی افراد به کار گیرد."